Klik untuk melihat Koleksi Dania Bowl!

Khamis, Mei 03, 2012

Dania Bowl FD @ Genting Highland ~ Perjalanan Kami..

Selamat pagi semua.. Harinie badan masih lemau nak mulakan kerja.. Lagi-lagi baru terima berita yang Atok Cute Mum masuk Hospital.. Maybe akan buat operation potong kaki.. Harap semuanya ok..

Harini tengah takder kerja kat ofis, bolehlah buat entry pasal percutian 2 Hari 1 Malam kami kat Genting Highland..

Hari Isnin malam kami bertiga tido kat rumah Mak Cute Mum.. Memang dah plan nak gerak pukul 9 pagi.. Kira pukul 8 pagi dah bersiap dan sarapan dulu.. Ayah Cute Mum pergi kerja dulu, nanti kami jemput.. Cute Mum ingatkan Mak dah pesan kat Zaquan pergi pagi.. Rupanya tak.. Masa kami sampai kat Impian Maju sarapan, Zaquan tak sampai lagi.. Akhirnya dekat pukul 10 pagi baru kami gerak ke KL.. Tujuan nak sampai awal sebab tau Cable Car kompom ramai..

Jalan ke KL tak jam pon.. Kami sampai kat ofis ayah hampir kul 11 pagi.. Dah tue terus pecut hingga ke Cable Car.. Dalam perjalanan Dania dan Zaquan tido.. Masing-masing charge tenaga dulu nak bermain sepuas hati agaknya kot..

Elok jer kami sampai Cable Car.. Parking pon dah hampir penuh.. Tinggal kat belah atas tanpa bumbung jer.. Turun jer kat Level Sky Way, Ya ALLAH.. Ramainya orang.. Daddy dan Zaquan pergi beli tiket, kami yang lain terus beratur.. Kalo tunggu mesti lagi lambat.. Adalah dalam 1 jam baru kami dapat naik Cable Car.. Dania dan Zaquan sampai jer dah excited.. Itu belum sampai Genting lagi... huh..

Elok jer sampai Hotel Genting, dua-dua dah mula sibuk nak main.. Penat jugak pujuk suruh tunggu dulu.. Nak pergi Check In Hotel First World dan makan.. Pastue baru main.. Tapi biasalah budak.. Mana reti sabar.. Kenalah paksa jugak ikut pergi Hotel..

Kami check in guna kiosk jer.. Cepat.. Tapi nasiblah dapat bilik mana.. Kalo kat kaunter boleh pilih kot.. Kami dapat bilik no 14666 Tower 1.. Betul-betul depan lif.. Tapi menghadap bilik orang.. Tak nampaklah view Team Park.. Lepas solat Zohor, kami pon turun bawah... Budak 2 orang nie paling tak sabar... Tengoklah gaya bergambar.. Siap baring2 lagi..

Bila sampai bawah, kami nak makan dulu.. Perut pon dah lapar.. Masa nielah 2 budak dah start buat perangai.. Menangis nak main... Kami tak layan.. Terus paksa makan KFC dulu..

Dahlah kat KFC ramai orang, campur lagi dengan tangisan 2 orang nie.. Serabut jugaklah.. Lagi-lagi KFC betul-betul dekat dengan mainan.. Memang tak duduk diamlah diorang... Lantaklah.. Yang penting perut kena isi dulu.. Nanti baru ada tenaga nak melayan karenah mereka..

Pasnie Cute Mum cerita aktiviti mereka sepanjang hari pertama tue yer..

adianiez AIDA berkata...

genting hlands ni memang aida lom lagi bwk anak2 dara. insya'Allah plan next year march. baby pun da cerdik skit time tu...

wan nurul hezrina berkata...

nurulpun rasa nak g tapi kalau puteri2 dah besar n paham nak main menan baru bawak.tapi selalunya merah takut kalau menan pelik2

syawalsimpsons berkata...

ALA CIAN LA DANIA..KIKIKI...PEYOT CUMILL JA...SUKE3...SUE PON DAH NAMPAK..TP KALO PAKAI BAJU KURUNG..BOLEH SOROK2 JAA..KIKIKIKI

Cute Mum berkata...

@adianiez AIDAgenting nie nasiblah.. kalo time tak hujan n ramai, memang puas main.. kalo tak, mana yang larat jerlah..

@wan nurul hezrinadania dulu takut gak.. kena teman.. lama2 dah syok main sendiri..

@syawalsimpsonsheheh.. dah lama tak amik gambar.. bila ada rasa kelakar tgk perut.. huhu..

intanloveamir berkata...

bestnyerrr g genting....tringin nk naik by cable car...tp takutttt...;))

Cute Mum berkata...

@intanloveamirtakyah naik cable car.. terus bawa kereta naik atas.. kami selalu direct naik atas.. cuma haritue cuaca tak cantik.. tue yang naik cable car..